حضور تا ظهور از سال 260 امام حاضر است غیبت به معنای عدم رؤیت است نه عدم حضور آخرین مطالب
نويسندگان آسيب شناسي مهدويت براى هر فرهنگ و مجموعه معرفتى ممكن است آفتهايى روى دهد كه مانع رشد و بالندگى آن فرهنگ باشد فرهنگ دينى نيز گاهى به آفتهايى گرفتار مىشود كه حركت رو به كمال آن را كُند مىكند و بحث «آسيبشناسى دينى» عهدهدار شناختن آن آفتها و شيوه مقابله با آنهاست. مناسب است در فصل پايانى درباره آن چه به عنوان آسيبهاى فرهنگ ناب مهدوى مطرح مىشود بحث كنيم تا ضمن آشنايى با آسيبها به راههاى خنثى سازى و مقابله با آنها بينديشيم. آسيبهاى فرهنگ مهدويّت، مواردى است كه غفلت از آنها موجب سستى اعتقاد مردم و به ويژه جوانان نسبت به اصل وجود امام مهدىعليه السلام و يا ابعاد مختلف شناخت آن بزرگوار است و گاهى نيز سبب گرايش به افراد يا مجموعههاى منحرف مىگردد. بنابراين آشنايى با اين آسيبها، منتظرانِ آن امام بزرگ را از كجروى در اعتقاد و عمل حفظ خواهد كرد. ما در اينجا مهمترين آسيبهاى فرهنگ مهدويت را در عنوانهايى جدا از يكديگر مورد بحث قرار مىدهيم: برداشتهاى غلط 1. برداشت غلط از مفهوم «انتظار» سبب شده است كه بعضى گمان كنند كه چون اصلاح جهان از فسادها به دست امام عصرعليه السلام خواهد بود ما در برابر تباهىها و ناهنجارىها هيچ وظيفهاى نداريم و بلكه ممكن است گفته شود كه براى نزديك شدن ظهور امام مهدىعليه السلام بايد براى ترويج بدىها و زشتىها در جامعه اقدام كنيم!! اين انديشه نادرست در مقابل ديدگاه قرآن و اهل بيتعليهم السلام است كه امر به معروف و نهى از منكر را از وظايف حتمى هر مسلمان مىداند. بنيانگذار جمهورى اسلامى حضرت امام خمينى(ره) در نقد اين ديدگاه فرمودهاند: ما اگر دستمان مىرسيد، قدرت داشتيم بايد برويم تمام ظلمها و جورها را از عالم برداريم تكليف شرعى ماست. منتهى ما نمىتوانيم. اين كه هست اين است كه حضرت [امام مهدىعليه السلام] عالم را پر مىكند از عدالت؛ نه شما دست برداريد از اين تكليفتان، نه اين كه شما ديگر تكليف نداريد.(1) ايشان همچنين در ادامه بيانات خود فرمودهاند: ادامه مطلب ... چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:تبیین,نظریه,ولایت فقیه,امام, امام خمینی,درس,سید حسن, سید حسن نصرالله, :: 1:4 :: نويسنده : ali
تبیین نظریه ولایت فقیه امام خمینی در جلسه درس سید حسن نصرالله سیدحسن نصرالله در سومین جلسه تبیین نظریه ولایت فقیه به بررسی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: از دیدگاه امام خمینی(ره) منظور از راویان حدیث در بحث ولایت، علمای مجتهد هستند. اهم اظهارات سیدحسن نصرالله به این شرح است: * در زمان غیبت امام عصر(عج)، مسئولیت هدایت و ولایت و سرپرستی مسلمین بر عهده ولایت فقیه است. ادامه مطلب ... سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:اجمدی روشن,شهید,بابا,فرزند شهید,مقام عظمی,مقام معظم,رهبری,آقا,علیرضا,مادر,رضایی مقدم, :: 22:51 :: نويسنده : ali
کی گفته من بابا ندارم
علیرضا میگه باباش از طرف خدا به ماموریت رفته ، گرچه حتی پریشب از مادرش سراغ بابا رو میگرفت……
ادامه مطلب ... معاویه رقیب پیدا کرد؛ نماز جمعه باید شنبه برگزار شود!
دولت جمهوری آذربایجان با صدور توصیه نامه ای برای مساجد این کشور، خواستار برگزاری نماز جمعه در روز شنبه شده است.
به گزارش سرویس دینی جام نیوز،با توصیه اخیر "کمیته دولتی امور دینی" جمهوری آذربایجان به دینداران، نارضایتی مجدد بین دینداران و حکومت آذربایجان بیش از پیش عمیقتر شد. بر اساس توصیه کمیته مزبور، نمازهای جمعه خوانده شده در مساجد، باید روز شنبه خوانده شود. دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:سنگسار,سنگسار ثریا,بهائیت,زهره آغداشلو,soraya,stoning,نقض حقوق بشر,سازمان ملل,شیخ جسن, :: 21:10 :: نويسنده : ali
ادامه مطلب ... مال حرام و شیطان های آخر الزمان
در اداره های ما، بیکاری، کم کاری و رشوه خواری وجود دارد. معلوم است کسی که رشوه بخورد یا در اداره، کم کاری و بدکاری داشته باشد، درآمد او حرام است و دختر و پسر او در اثر لقمه حرام، دچار بیعفّتی می شوند و بدتر اینکه، بیعفّتی نزد آنان، تبدیل به ارزش می شود؛ با مسجد و معنویات سر و کار ندارند و روحانیت را خرافت می دانند، شبانه روز مشغول تلفن همراه خود هستند که برای برخی جوانان، خانه شیطان شده است.
آیت الله مظاهری، مرجع تقلید عالم تشیع در جلسه درس اخلاق خود ورود مال حرام به زندگی انسان را سبب سقوط و تباهی دانست. آنچه در ذیل می آید گزیده ای از مباحث مطرح شده در این جلسه است:
عروج روحانی انسان هدف از خلقت انسان این است که عروج کند و بُعد جسمی او براق شود و حرکت کند و برسد به جایی که به جز خدا نداند. یعنی برای حرکت استکمالی و غیر متناهی خلق شده و اگر در راه بیفتد، تا خدا، خدایی می کند حرکت استکمالی و رو به قرب او ادامه خواهد داشت. در واقع، انسان برای صعود خلق شده اما متأسفانه گاهی با اختیار خودش، به جای صعود، راهی را انتخاب میکند که به سقوط او منتهی میشود و اگر توجه پیدا نکند، سقوط او ابدی خواهد بود و به پستترین و نازلترین طبقه جهنّم میافتد. «إِنَّ الْمُنافِقِینَ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّار»[1] ذره ای انحراف از راه مستقیم، منجر به سقوط انسان میشود. در جمله "اهدنا الصّراط المستقیم" که دستور داده شده در نماز بخوانیم و باید توجه به معنای آن داشته باشیم، از خداوند می خواهیم که حالت انحراف- چه به چپ و چه به راست- برای ما پیدا نشود و توفیق الهی را ضمیمه همّت خویش کنیم تا به مقصد برسیم. اگر همّت و توفیق به صورت توأمان باشد، هدایت عنائیه پروردگار دست انسان را میگیرد و او را در راه مستقیم که از مو باریکتر، از آتش سوزنده تر و از شمشیر برنده تر است، هدایت میکند تا به لقای خداوند سبحان نائل شود. موفقیت در این راه، محتاج توجه است و تمسّک به قرآن و عترت (علیه السلام) نیز راهنمای او و توسّل به اهلبیت (سلام الله علیها) راهگشای وی خواهد بود. ادامه مطلب ...
داستانى عجيب از مال حرامعلى بن ابى حمزه مىگويد: دوستى داشتم كه در دستگاه بنى اميه نويسنده بود، از من خواست از حضرت صادق عليه السلام براى او وقت ملاقات بگيرم، حضرت اجازه داد. چون وارد شد سلام كرد و نشست و عرضه داشت: فدايت شوم، در ادارات بنى اميه نويسنده بودم و از اينرو مال فراوانى به دست آوردم. حضرت فرمود: اگر بنى اميه كسى را نمىيافتند تا در تمام امور به آنان كمك دهد، امر مال و غنيمت و مسئله جنگ و امور سياسى و اجتماعى، قدرت غارت كردن حق ما را نداشتند، اگر مردم آنان را رها مىكردند چيزى جز آنچه در دست داشتند، نمىيافتند. جوان عرض كرد: فدايت شوم راهى براى خروج از مال حرام جهت من هست؟ فرمود: اگر راهنمايى كنم مىپذيرى؟ عرضه داشت: آرى، فرمود: از آنچه از اين راه به دست آوردهاى بيرون شو، اگر صاحبان مال را مىشناسى به آنان برگردان، اگر نمىشناسى از جانب آنان صدقه بده، در اين صورت من بهشت را براى تو ضامنم!
ادامه مطلب ... کد خبر : 23275 به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛ یک پژوهشگر عربستانی با انتشار مقاله ای در القدس العربی مفتی های وهابی و شیعیان در عربستان با یکدیگر مقایسه کرد و صدور فتواهای افراطی از سوی مفتی های وهابی را عامل اختلافات مذهبی و تفرقه در این کشور برشمرد. دکتر "مضاوی الرشید" نویسنده و پژوهشگر عربستانی با انتشار مقاله ای در روزنامه القدس العربی به مقایسه مفتی های وهابی و شیعه در این کشور پرداخته و آورده است که مفتی های اهل تسنن عربستان با سخنرانی هایشان به تفرقه افکنی و صدور فتواهای افراطی اقدام می کنند و مسئول اختلافات مذهبی در ای کشور هستند. الرشید در مقاله خود به بهار عربی در منطقه اشاره می کند و می افزاید: بهار عربی زمینه را برای به وجود آمدن درگیری های خونین میان رژیم های سرکوبگر و ملت ها را فراهم کرد؛ ملتهایی که پس از چندین دهه به حاشیه رانده شدن و تحمل انواع ظلم؛ خواستار آزادی، عدالت و بخش هایی از ثروت های کشورهایشان هستند. وی تاکید می کند: جدای از بهانه های رژیمهای سرکوبگر برای ظلم علیه ملت هایشان تحت عناوین مختلف، مشاهده می کنیم که بیشتر ملت های عرب در سایه وجود رژیمهایی زندگی کرده اند که از ابتدایی ترین حقوق اولیه بشر محروم بوده، و این رژیم ها همواره امنیت و بقای خودشان را بر حقوق مردم ترجیح داده اند. مضاوی الرشید خاطرنشان کرد: عربستان نیز از این وضعیت مستثنی نبوده است. زیرا در منطقه الشرقیه اعتراضاتی به وقوع پیوست که آخرین نمونه آن حوادث العوامیه بود؛ علت اصلی وقوع آن سرکوب و به حاشیه راندن برنامه ریزی شده شیعیان از سوی نظام آل سعود بود. به دنبال این حوادث آل سعود، بدون ذکر نام ایران، این کشور را به دست داشتن در این حوادث متهم و آن کشور را مسئول تحریک افکار عمومی شیعیان این منطقه معرفی کرد.
ادامه مطلب ... دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:مفتی وهابی,ملک عبدالله,بن عبدالعزیز,آل سعود,پادشاهی,لیاقت ندارد,باید,حاکم,شوم,عربستان, :: 11:11 :: نويسنده : ali
درخواست مفتی وهابی مفتی وهابی: «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» برای پادشاهی لیاقت ندارد و من باید حاکم شوم
شیخ «عبدالمجید اللحیدان» مفتی سرشناش وهابیت و عضو هیئت علمای حکومت سعودی در اظهاراتی بی سابقه «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان را به باد انتقاد گرفت.
به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛شیخ «عبدالمجید اللحیدان» مفتی سرشناش وهابیت و عضو هیئت علمای حکومت سعودی در اظهاراتی بی سابقه «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان را به باد انتقاد گرفت. وی که در شبکه ماهواره ای "المجد" وابسته به وهابیون سعودی سخن می گفت، در ادامه افزود: ما به عنوان شیوخ سلفی تصمیم ملک عبدالله در مورد دادن حق رأی و حضور و نیز شرکت در انتخابات مجلس و شورای شهر به زنان سعودی را به شدت محکوم می کنیم. اللحیدان همچنین افزود: ملک عبدالله اعلام کرد که با شیوخ و اعضای هیئت علما برای گرفتن این تصمیم مشورت کرده اما بنده اعلام می کنم که این ادعا دروغ است، البته آرزوی من و دیگر اعضای هیئت علما این بود که با ما در این مورد مشورت شود. تصمیم گرفته شده تنها نظر پادشاه است و نه رأی شیوخ سلفی زیرا ما حضور و مشارکت زنان در فعالیت های عمومی را حرام می دانیم. «عبدالمجید اللحیدان» در ادامه گفت: من اعلام می کنم که هیچ اطلاعی از تصمیم ملک عبدالله مبنی بر اعلام این قوانین جدید در مورد زنان نداشتم. من هم سخنان وی را مانند مردم از تلوزیون شنیدم. این مفتی سرشناس وهابی افزود: بنده معتقدم ملک عبدالله با صدور این قوانین جدید، دیگر صلاحیت حکومت بر سعودی را ندارد زیرا او در واقع در برابر فشارهای سیاسی و درخواست کنندگان این قوانین، کوتاه آمد. بنده خودم را بهترین فرد برای حکومت داری در این کشور می دانم. گفتنی است کارشناسان مسائل سیاسی عربستان سعودی پیش بینی کرده اند که این اظهارات شیخ «عبدالمجید اللحیدان» با انتقاد و برخورد شدید حاکمیت سعودی مواجه شود.
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:فتوای عجیب,مفتی,وهابی,دیدن,چهره,نامزد,اینترنت,حرام,عبد الحسین عبیکان, :: 11:9 :: نويسنده : ali
فتاوای عجیب وهابیت
فتوای عجیب مفتی وهابی: دیدن چهره نامزد از اینترنت حرام است مفتی وهابی در یک فتوایی عجیب اظهار کرد که دیدن چهره نامزد از اینترنت حرام است
به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛شیخ "عبدالمحسن عبیکان" در این باره گفت: در گذشته اجازه داده بودم که مرد چهره نامزد خو را از طریق اینترنت ببیند اما اکنون به این نتیجه رسیدم که امکان دارد مرد ضعیف النفس باشد و در صورت ازدواج نکردن با آن دختر، از عکس او در فضای اینترنت سوءاستفاده کند بنابراین نظر قبلی خود را پس می گیرم و ارتباط از طریق اینترنت بدین شکل را حرام اعلام میکنم. پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
|
|||||||
|